Honda CRF1100 Africa Twin Adventure Sports DCT - černá metalická 2024
Honda CRF1100L Africa Twin je motocykl stvořený pro dobrodružství a daleké cesty. Pro rok 2024 přijíždí s mnoha vylepšeními, ale skvělý motor, perfektní ovladatelnost a schopnost dlouhých cest zůstává zachována.
Více informacíVyberte si alternativu
2024
A
1100
75 kW
253 kg
Ano
4.9 l/100
Popis
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports ES
Opravdové dobrodružství nikdy nekončí
Nový model Africa Twin Adventure Sports ES je opravdu výjimečný. Větší točivý moment ve středních otáčkách zaručuje výrazné zrychlení při předjíždění. Přední 19palcové kolo obuté do pneumatik 110/80-19, nižší výška sedla a elektronické odpřužení Showa-EERA™ společně zajišťují dokonalé silniční jízdní vlastnosti. Aby bylo možné naplno využít palivovou nádrž o objemu 24,8 l, poskytuje nová kapotáž a štít ochranu před větrem pro dlouhé a příjemné dny v sedle. Přesně k tomu je tento motocykl stvořený.
Základní informace o modelu: Nový model CRF1100L Africa Twin Adventure Sports prošel zásadní modernizací, která ještě více posílila jeho schopnost překonávat kontinenty. Standardně dodávané odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) – se zkráceným zdvihem – je přizpůsobeno 19palcovému přednímu kolu obutému do pneumatiky o rozměru 110/80-19 a sníženému sedlu. U motoru o objemu 1 084 cm3 došlo ke zvýšení maximálního točivého momentu o 7 %. Nový vzhled horní kapotáže je svalnatější a poskytuje lepší ochranu. Stejně jako v minulosti je k dispozici kompletní elektronická výbava zahrnující šestiosou jednotku pro měření setrvačných sil, která řídí systém HSTC, ABS umožňující brzdění v zatáčkách, systém pro zamezení zvedání předního a zadního kola, či funkce detekce průjezdu zatáčkou u verze s převodovkou DCT. Praktičnost má podobu několika jízdních režimů, standardně dodávaného tempomatu, vyhřívaných rukojetí, USB zásuvky, 12V zásuvky a barevného 6,5palcového dotykového TFT displeje s podporou technologií Apple CarPlay®, Android Auto® a Bluetooth konektivity. Dvojité LED světlomety jsou opatřeny světly pro denní svícení a přisvěcováním do zatáček. U verze s převodovkou DCT byly vylepšeny vlastnosti při rozjezdu a při jízdě nízkou rychlostí. Se čtyřmi speciálně navrženými sadami originálního příslušenství Honda – Urban, Rally, Travel a Adventure – vytvoříte ze svého motocyklu dokonalého partnera pro vaše cesty.
- Odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) jako standardní výbava
- Nové 19palcové přední kolo je obuté do pneumatiky o rozměru 110/80-19 pro lepší ovladatelnost na silnici
- Lehký rám s přišroubovaným hliníkovým podsedlovým rámem a s lehkým robustním kyvným ramenem ve stylu modelu CRF450R, které nabízí vynikající trakci a kontakt zadního kola
- Šestiosá jednotka Bosch IMU pro měření setrvačných sil; systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách zvyšuje jistotu při jízdě a nabízí nastavení pro jízdu v terénu
Odpružení Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™) bylo u předchozího modelu CRF1100L Africa Twin Adventure Sports dostupné jako příslušenství. Nyní, pro modelový rok 2024, je součástí standardní výbavy.
Systém automaticky zajišťuje optimální tlumicí sílu v závislosti na rychlosti zdvihu. Míra tlumení je upravována na základě informací ze tří zdrojů: rychlosti jízdy (z elektronické řídicí jednotky), pozice a náklonu stroje (z jednotky IMU) a chování vidlice (ze snímače zdvihu). Řídicí jednotka odpružení pak chování odpružení upraví během pouhých 15 milisekund (0,015 sekundy), což je doba potřebná pro provedení příslušných výpočtů.
Díky flexibilitě systému může být tlumení naprogramováno tak, aby ke změnám docházelo v závislosti na rychlosti vozidla – například při vyšších rychlostech může být tlumení tužší. Navíc se dokáže přizpůsobit specifickým okolnostem, jako je „příprava“ odpružení stroje na dopad po skoku nebo snížení „ponoru“ přídě při prudkém brzdění.
Jednoduše řečeno, s odpružením Showa EERA™ jezdec získává komfort při pomalé jízdě, stabilitu ve vysokých rychlostech, sportovní výkony na silnici a dynamickou odezvu v terénu – vše pouhým dotykem na displeji.
K dispozici je pět režimů odpružení:
MID se nachází na pomezí tvrdého a měkkého nastavení a nabízí snadnou ovladatelnost v širokém spektru situací. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Urban.
HARD je stabilní, citlivé a nejtvrdší nastavení tlumení pro cestování ve dvou a s plným zatížením. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Tour.
SOFT nabízí komfortní a bezpečnou jízdu na špatných cestách a vyznačuje se nejnižší tlumicí silou. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Gravel.
OFF-ROAD nabízí optimální chování pro jízdu v terénu, kdy se míra tlumení vidlice postupně zvyšuje v závislosti na rychlosti zdvihu, a konzistentně tvrdší nastavení zadního tlumiče. Toto nastavení je automaticky zvoleno v jízdním režimu Off-road.
Zatímco výše uvedená nastavení odpružení se vybírají automaticky v závislosti na zvoleném jízdním režimu, v jízdním režimu USER si může jezdec přední i zadní odpružení jemně nastavit ve 24 krocích.
Nové 19palcové přední kolo je obuté do pneumatiky o rozměru 110/80-19 (oproti předchozímu kolu o rozměru 90/90-21), zadní pneumatika má pak rozměr 150/70-18, čímž se zlepšuje přilnavost předního kola, komfort a stabilita jak při sportovní sólo jízdě, tak při cestách ve dvou. Přirozeně došlo také ke zkrácení zdvihu odpružení předního i zadního kola na 210/200 mm (oproti 230 mm/220 mm), aby odpovídalo vylepšené jízdní dynamice nového předního kola a pneumatiky. Zmenšení zdvihu odpružení se navíc promítá také do níže položeného těžiště a zlepšuje manévrovatelnost při nízkých rychlostech i dosažení na zem.
Dvoukolébkový rám byl zkonstruován s důrazem na rovnováhu mezi terénními schopnostmi a vynikajícím univerzálním chováním při jízdě na silnici. Tuhost kolem hlavy řízení je optimalizována s ohledem na kontrolu nad přilnavostí předního kola; hlavní nosníky jsou štíhlé a přímé, díky čemuž není zapotřebí přední příčná trubice. Přišroubovaný podsedlový rám pomáhá snižovat hmotnost.
Světlá výška činí 220 mm (o 30 mm méně než u CRF1100L Africa Twin), rozvor kol 1 550 mm a sklon přední vidlice a závlek 27,5° / 106 mm (oproti 1 574 mm / 27,5°/113 mm). Pohotovostní hmotnost dosahuje 243 kg (253 kg u verze DCT).
Lehké hliníkové kyvné rameno, které vychází z konstrukčního řešení použitého u modelu CRF450R, maximalizuje trakci zadního kola a pocit kontroly nad strojem. Závěsné čepy kyvného ramene mají vložky z vysokopevnostní oceli odolávající zatížení až 600 MPa a horní příčná trubice, která je spojuje, zároveň slouží jako horní upevnění zadního tlumiče (prostřednictvím kulového kloubu) a zlepšuje pocit kontroly i trakci zadního kola.
Základem pro vyváženost stroje na silnici i v terénu je šestiosá jednotka pro měření setrvačných sil Bosch MM7.10 (IMU), jež se nachází v samotném středu stroje. Toto zařízení v reálném čase měří úhel a rychlost naklánění, úhel a rychlost podélného náklonu a úhel a rychlost stáčení. Napomáhá řízení trakce zadního kola prostřednictvím systémů TBW a HSTC, chování předního kola pak kontroluje systém pro zamezení jeho zvedání. Je také nedílnou součástí fungování systému odpružení EERATM.
Systém ABS umožňující brzdění v zatáčkách (jehož parametry byly pro modelový rok 2024 upraveny tak, aby odpovídaly novému přednímu kolu a nastavení odpružení) je také řízen jednotkou IMU, která při řízení brzdného tlaku zohledňuje úhel náklonu stroje, zpomalování (z rychlostních čidel na předním/zadním kole) a dokonce i míru prokluzu předního a zadního kola. Podobně, pokud zjistí náhlé zvednutí zadního kola, dokáže jemným přibrzděním obnovit stabilitu.
Systém ABS disponuje nastavením pro jízdu v terénu a pokud stroj stojí, je možné v případě potřeby systém ABS na zadním kole pro jízdu v terénu zcela vypnout.
Kompaktní dvoudílné radiální čtyřpístové třmeny na předním kole působí přes destičky ze sintrovaného materiálu na dva 310mm „vlnovité“ plovoucí kotouče. Zadní 256mm kotouč se zvlněným okrajem se vyznačuje vrtáním a tvarem pro zajištění optimální kontroly nad zadním kolem.
19palcové přední a 18palcové zadní nerezové kolo s drátěným výpletem je obuto do pneumatik o rozměru 110/80R19M/C 59V a 150/70-R18M/C 70H. Pneumatiky jsou nově bezdušové, což usnadňuje opravy, neboť není nutné kolo demontovat. Jako OEM pneumatiky je schválen typ Bridgestone Battlax Adventure A41. Pro montáž jsou schváleny také špalíkové pneumatiky (Michelin Anakee Wild 110/80R19M/C 59R TL a 150/70 18M/C 70R TL).
Technické parametry
Motor
Počet válců | 2 |
Typ chlazení | Vodou |
Zdvihový objem | 1084 cm³ |
Způsob startování | Elektrický |
Kompresní poměr | 10,5:1 |
Vrtání x zdvih | 92,0 x 81,5 mm |
Typ motoru | Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec s 8 ventily, přesazenými ojničními čepy na klikové hřídeli o 270° a ventilovým rozvodem Uni-cam |
Kapacita baterie | 12V-6Ah Li-ion baterie Ah |
Rám a rozměry
Výška sedadla | 835/855 (možnost nižšího sedla 795) mm |
Pohotovostní hmotnost | 253 kg |
Pohotovostní hmotnost vč. kapalin | ano |
Světlá výška | 220 mm |
Rozvor | 1570 mm |
D x Š x V | 2305 x 960 x 1475 mm |
Zadní pneumatika | Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET 150/70-R18M/C 70H (bezdušové) |
Přední pneumatika | Bridgestone BATTLAX ADVENTURECROSS TOURER AX41T nebo Metzeler KAROO STREET 110/80-R19M/C 59V (bezdušové) |
Zdvih předního kola | 210 mm |
Zdvih zadního kola | elektronicky nastavitelná převrácená teleskopická vidlice typ SHOWA EERA 45mm, s el. nastavením předpětí a útlumu (komprese a odskok), zdvih 210 mm |
Objem palivové nádrže | 24.8 litrů |
Typ rámu | Ocelový částečně dvojitý kolébkový rám |
Navštivte naši autorizovanou prodejnu
Praha Honda
Na motorku je potřeba si sednout. Bude se vám tu věnovat:
Pavel Kadrmas
Michal Seman
Ze stejné modelové řady Zobrazit všechny
9 značek motocyklů, servis, oblečení, doplňky i náhradní díly, to vše v Praze a Liberci
Za řídítky motorek, v servisu i prodeji moto vybavení
Registrace motorky, předváděcí jízdy zdarma, výměna zboží a další.
Vyber si tu správnou helmu přímo pro tebe a vyzkoušej ji při testovací jízdě.
S PPL Parcel Smart máš dopravu na každou objednávku ZDARMA.