Drazí motorkáři, od 1.7. máme na prodejně Harfa otevřeno pouze Po-Pá od 14-18h. Děkujeme za pochopení.

Jak vybrat motorku?

Jak vybrat motorku?

Chystáte se na nákup první motorky, ale při prohlížení nabídky jste čím dál zmatenější? Není se čemu divit! Pro úplného začátečníka je totiž náročné zorientovat se v typech motorek, desítkách značek i parametrů. Pro jednodušší výběr jsme vám připravili podrobného průvodce výběrem motorky. Postupně si představíme jednotlivé typy motorek od sportovních přes cestovní až po choppery, cruisery nebo třeba endura. Řekneme si i na co se při výběru zaměřit a s jakým řidičákem můžete sednout za jaká řidítka.

Typem motorky výběr začíná

Stejně jako při výběru auta i u motorky platí, že je důležité si ujasnit, co od stroje očekáváte. Chcete trávit víkendy na okruhu, nebo naopak v terénu? Plánujete v pátek odpoledne sednout za řídítka a v sobotu obědvat u Jadranu? Každý typ motorky nabízí jiný druh zážitků a proto než nějaký stroj pořídíte, doporučujeme zjistit, co vás vlastně láká. V opačném případě byste z nákupu mohli být po pár kilometrech docela zklamaní.

Sportovní motorky

Tenhle typ stroje se vybaví asi každému, když se řekne motorka. Silná kráska, která budí respekt. Nenechte se ovšem mýlit, tady nejde pouze o rychlost a vzhled. Držet řidítka sportovní motorky znamená obrovský zážitek, respekt ke stroji i zodpovědnost. Potenciál sportovní motorky si nejvíc užijete na okruhu, ale i v městském provozu. Tam ale ne vždy oceníte jeji ergonomii. Specifické u sportovních motorek je, že začínají fungovat až od určité rychlosti nahoru, stejně jako tomu je třeba u carvingových lyží.

Jízda po městě s takovou motorkou je spíše nutné zlo, které končí cedulí označující konec města. Nebojte si vybrat na začátek sportovní motorku s obsahem 300 kubíků. Snadno se na ní naučíte techniku jízdy, dřív než přesedláte na nějaký silnější stroj.

Sportovní motork

Nakedbike

Naked, alias naháči jsou pro svůj obnažený a surový vzhled velmi vyhledávaní, a to nejen u začátečníků. Absence kapotáží a plexi štítů přináší autentický pocit, čistý výhled a čistou radost z jízdy. S naháčem si užijete jak v džungli velkoměsta, tak i na rychlých okreskách. Naked bike jsou cenově dostupné a snadno ovladatelné stroje, ale především jejich ovladatelnost a vzpřímený posez jezdce z nich dělá skvělého parťáka pro každodenní jízdu.

Naháči jsou často deriváty svých sportovních sourozenců. Často vycházejí ze supersportů, jen jsou oholeny o kapotáže a dostávají zvýšená řídítka pro vzpřímenější posez. Tudíž i u nich platí, že do začátku je méně někdy více. Nebojte se začít u třístovky a po dvou až třech letech ježdění přejděte o objemovou kategorii výše.

Cestovní motorky

Cesťáky jsou populární stroje, které se vyznačují kapotážemi a vyššími plexi štíty chránícími proti nepřízni povětrnostních podmínek. Ty se postarají o komfort při dlouhých cestách po okreskách a dálnicích. Cesťák bude zkrátka ideální volba pro dlouhé hodiny za řidítky. Nekonečné dálky nejsou jedinou doménou těchto strojů - jsou ideálním společníkem i na odpolední výlet za hranice města. V kategorii cestovních motorek je ohromný výběr. Můžete si vybírat z objemu od 600 do 1600 ccm, od dvouválců až po šestiválce, malé stroje i veliké koráby. Pokud jezdíte sami, nebojte se sáhnout do začátku po šestistovce. Pokud ve dvou, ideální objem motoru začíná od 800 kubíků nahoru.

Cestovní enduro

Tahle motorka je příjemný kompromis pro každodenní ježdění. Dnes se tyto stroje často mísí s čistě cestovními stroji, vzhledem k velikosti a komfortu některých modelů. Cestovní endura mají svá specifika otevírající dimenzi cestování lehčím terénem. Jsou to zejména větší kola umožňující větší výběr univerzálnějších pneumatik a také vyšší dráhy odpružení, které se v lehčím terénu vždy hodí. Při vyjížďkách tak můžete kombinovat město, dálnici i polňačky kolem chalupy a pořád si užijete parádní svezení. Na tuzemské poměry je to ideální prostředek, na kterém nebudete cítit nerovnosti vozovky, výmoly, díry a až přijedete domů, budete mít hned chuť zase vyrazit.

Ideální cestovní enduro má dva válce. Dvouválcová cestovní endura dávají silný zátah v nižších otáčkách a neutrápíte je ani při dlouhých přesunech po dálnicích. Objem těchto začátečnických strojů začíná na 300 kubických centimetrech. Ale v tomto případě, pokud vás nelimituje vaše řidičské oprávnění, nebojte se sáhnout hned po šestistovce.

Cestovní motorky

Chopper & Cruiser

Cruisery jsou motorky stavěné tak, aby jezdec měl pohodlí i při malých rychlostech. Výraz cruiser vychází ze slova křižník. Takovýhle stroj představuje majestátní a pohodlnou motorku, na které se skvěle svezete i ve dvou. Na druhou stranu, pilot často sedí výrazně vzadu na motocyklu a tak zadní částí těla cítí každou díru vozovky.

Obvykle jsou to stroje s velkým objemem motoru, s vyšší hmotností a s dlouhým rozvorem kol, takže ovladatelnost za nízkých rychlostí je často obtížná. Nohy natažené dopředu se neumožňují nazdvihnout ve stupačkách a tak delší cesty v našich silničních podmínkách nejsou vždy příjemným zážitkem. Styl ale často vyhrává a tak jsou cruisery vyhledávaným zbožím.

Nízko položené sedlo a nízké těžiště jsou často důvodem, proč se nebát pořídit si takovýto vysokoobjemový motocykl jako první zkušenost.

Choppery mají základ v cruiseru, ale jak už název napovídá (chopp - osekat), jde  o mašinu, která je osekaná od všeho nepodstatného. Pro choppery je typická dlouhá vidlice nebo vysoko zvednutá řídítka. Jezdec často sedí s nohama před sebou, které má široce roztažené. Choppery stejně jako Cruisery nejsou motorky, u nichž by šlo o rychlost. Ale na rozdíl od ostatních motorek bude mít váš batůžek výrazně menší pohodlí, nehledě na to, že většina chopperů jsou individualizované stavby neumožňující vozit spolujezdce. Koupit nového choppera nelze - žádný výrobce dnes už choppery nevyrábí. Choppera si musíte sami postavit z nějakého vhodného cruisera, nebo si koupit individualizovanou stavbu od specializovaných úpravců.

Cruisers a choppery motorky

Enduro

Enduro je především pro ty, kdo si chtějí zadovádět v lese nebo si zaskákat a pořádně se vyřádit v těžším terénu. Podvozek s vysokými zdvihy odpružení, rám podobný motokrosovým speciálům a homologací na silnice. Mají tedy SPZ, světla i blinkry. Skvělá motorka, která nabízí neskutečné zážitky. Jízda na ní ale vyžaduje nejen fyzickou zdatnost, ale i obratnost a občas odvahu. Odměnou vám bude odbourání veškerého stresu z kanceláře a opravdu tvrdý spánek.

Specifikum této kategorie motorek je, že se mezi nimi často objevují dvoutaktní stroje o objemu 125-300 kubíků a čtyřtaktní stroje o objemu 250 až 500ccm. Jsou to stroje pro sportovní vyžití v terénu a přítomnost na asfaltu je pro ně často nutným zlem. Také i díky enduro pneumatikám, které na asfaltu velmi trpí a mají špatné jízdní vlastnosti. Na nezpevněném povrchu se karta obrací a na něm jsou tyto stroje jako ryba ve vodě. Endura jsou specifické i tím, že mají vyšší servisní náročnost. Jejich nutnost servisu se nepočítá v řádu odjetých tisíců kilometrů, ale v řádu několika najetých motohodin. Ideální stroj do začátku je čtyřtaktní dvěstěpadesátka. Ty mají hmotnost kolem 100 kg a s výkonem kolem 25 koní vás takovýto stroj nijak neztrestá. Je to s ním podobné jako se silničními supersporty.

Na slabší motorce si snadno vytvoříte dobré návyky, vypilujete techniku jízdy, než přejdete později na něco silnějšího. Žádné dlouhé vyjížďky ale nečekejte, enduro zkrátka nemá cestování úplně v krvi. Také zejména kvůli menší nádrži, která dává dojezd kolem 100 kilometrů.

Silnější kubatury od 600 ccm jsou populární především při dlouhých cestách terénem a po nezpevněných cestách. Nutnost jejich servisu se již nepočítá v motohodinách, ale opět v najetých tisících kilometrů. Tyto stroje jsou obvykle charakterově výrazně mírnější než divoké 450-ky a pětistovky. Jejich vysoký objem motoru dává potenciál si pohodlně a neagresivně bublat i těžším terénem. Současně se nebojí občasné vyjížďky po okreskách do větších dálek, čemuž napomáhají i větší nádrže s kapacitou 12 litrů a více.

Enduro motorky

Motocross

Krosku pozná bez problému i laik. Typická je pro ni absence hlavního světlometu, blinkrů a zpětného zrcátka. To, kdy jedete na servis, nepoznáte podle počtu najetých kilometrů, ale opět podle najetých motohodin. Rám motokrosových speciálů je občas oproti endurovým motocyklům zesílený. Vždyť taky musí ustát i několikametrové skoky. Stejně tak i zbytek konstrukce - oproti endurům mají motokrosy masivnější podvozek, často mají jen čtyři rychlostní stupně a velmi agresivní charakteristiku motoru. Tahle motorka je ideální pro čistokrevné závodníky, co se máločeho zaleknou. Do začátku je to stejné jako u enduro strojů. Ideálním společníkem je čtyřtaktní dvěstěpadesátka. Ostřílení harcovníci volí dvoutaktní třístovku, nebo čtyřtaktní 450-tku.

Motokros

Supermoto

Obvykle se jedná o ostrý enduro speciál na silničních kolech. Tam kde mají enduro motocykly veliká kola (21 palců vpředu a 18 palců vzadu), supermoto stroje mají rozměr kola jako čistě silniční motocykly – 17 palců vpředu i vzadu. Supermoto stroj (jinak zvaný motard) má oproti motokrosovým i nižší dráhy odpružení a také často výkonnější brzdy. S označením supermoto (SM) můžeme často najít i slabé dvěstěpadesátky – stroje s vizáží endura, ale se specifikací silničního stroje.

Nejčastěji si tyto stroje vybírají ti, co nechtějí jen rychlý a hbitý stroj do města - hledají i něco, na čem si můžou zajezdit na okruhu nebo letišti. Můžete si být jisti, že ten, u nějž v garáži najdete motarda, propadl driftům a pokusům zastavovat na křižovatkách na předním kole. Začátečníci se mohou při výběru orientovat stejně, jakoby vybírali enduro.

Supermoto motorky

Café Racer 

Příběh Café-Racerů se začal psát už v 60. letech na předměstí Londýna. Mezi kavárnou Bee Café a dodnes známou Ace Café London mezi sebou závodili amatérští závodníci, kteří po garážích stavěli ze sériových strojů speciály. Podobně jako se u nás říká „jet na plný knédl“, v londýnské motocyklové subkultuře se říkalo „jet tunu“. Kde tuna znamenala jet více než 100 mil za hodinu. Závodníci mezi těmito kavárnami dosahovali průměrné rychlosti přes 100 mil/hodinu a jak se jejich řady rozrůstaly a kavárny přibývaly, obecně se tomuto způsobu zábavy začalo říkat café racing.

Motocykl typu café racer se vyznačuje dlouhou stavbou, dlouhou úzkou nádrží, stupačkami dozadu, jako mají supersporty, a clip-on řídítky zahnutými dolu k nádrži. Sedlo je samozřejmě jednomístné a posez jasně evokuje dobové závodní speciály.

Café racery jsou módní zboží a výrobci je nabízejí v mnoha objemových a výkonnostních kategoriích. Do jisté míry je to s nimi podobné jak s choppery – většina café racerů pochází od specializovaných úpravců. Některé kusy ale koupíte i od mainstream výrobců motocyklů. Při výběru se nebojte dívat po strojích o objemu od 500 kubíků nahoru.

Café racer motorky

Scrambler

Scramblery byly původně deriváty civilních silničních strojů, upravené nadšenci pro zdolávání těžšího terénu. Od počátku to byly univerzály stavěné na závodní tratě, které kombinovaly různé typy terénu. Proto měly výfuky vysoko, aby je závodníci neutopili ve vodě nebo hlubokém bahně a pneumatiky s terénním vzorkem. To vše vznikalo v 50. a 60. letech. Když na začátku 21. století přišly do módy retro motocykly, řada výrobců prostě oprášila staré modely a dala tak vzniknout nové generaci scramblerů.

Moderní scramblery jsou tu více, tu méně schopné zdolávat těžší terén. A někdy ani to ne, protože mnoho moderních scramblerů jsou v podstatě jen přejmenované naháče s ještě vyššími řídítky, nazuté do univerzálních pneumatik. Scrambler je módní vlna a proto má aktuálně každý výrobce v nabídce nějakého scramblera. Největší scramblery mají objem motoru i 1200 kubíků, s výkonem i 100 koní. Při výběru je třeba jistá obezřetnost a sebeuvědomění - není příliš dobrý nápad koupit rovnou velký objem. Vysoká hmotnost těchto velikých strojů by mohla nepříliš zkušeného jezdce diskvalifikovat z offroad radovánek a stroj by byl pak odsouzen pouze na zdolávání kočičích hlav městských aglomerací. Proto při výběru postupujte podobně, jako byste vybírali nahatou motorku.

Značka vs cena

Už zhruba víte, co od budoucí motorky čekáte a na řadu přichází samotný výběr. Většina lidí při výběru začíná u kamarádů, kteří již na motocyklech jezdí. Stanoví si cenu, kterou mohou investovat a začnou pátrat. V showroomech si naberou katalogy nebo projíždí internet. V kombinaci s jasnou preferencí typu motorky jde o celkem funkční strategii. Můžete díky tomu porovnat nabídku jednotlivých značek a modelů, než najdete ten vysněný.

Jako je tomu u všech odvětví na tomto světě, i u motocyklů máme různé úrovně kvality, zpracování a výkonu, které se následně odrážejí v jejich prodejní ceně. Ta do jisté míry i vyjadřuje míru očekávání, které na stroj má jeho majitel. Jinou cenu má stroj složený z prémiových komponent a jinou stroj, u kterého se hledí na co nejvyšší užitnou hodnotu vzhledem k nízké ceně.

Jsou značky motocyklů, které vyrobí několik desítek nebo stovek strojů ročně, a také značky, které jich vyrobí miliony. Malosériový výrobce do prodejní ceny zahrne i jistou míru exkluzivity. Cenové a kvalitativní rozdíly jsou nejenom mezi značkami jako takovými, ale také i uvnitř jedné značky. Ta má vždy nějaké ty vlajkové lodě, které dělají firmě reklamu, jakkoliv se většina prodejů odehrává v cenově rozumnějších relacích a s běžnými spotřebními stroji.

Cenu stroje netvoří pouze cena prodejní, ale také cena servisu. Některé stroje mají předepsané servisní intervaly třeba pouhé 3000 kilometrů. Jiné mají servisní interval třeba 15, nebo i také 24 tisíc kilometrů. Pokud s motorku vyjedete třikrát do roka na víkendový výlet, je to pro vás irelevantní údaj. Pokud ale chcete cestovat, dlouhé servisní intervaly uvítáte. Cenu servisních úkonů je třeba při výběru stroje zohlednit, stejně tak i dostupnost servisu ve vašem okolí.

Objem, výkon a jezdec

Je jasné, že objem a výkon jdou ruku v ruce. Ale nejsou to jen tyto parametry, které ovlivňují hmotnost a ovladatelnost stroje. Málokdo se při výběru motorky zamyslí také nad svou tělesnou konstitucí. I když to mnozí neradi slyší, realita je taková, že jiná motorka bude pro dvoumetrového chlapa a jiná pro drobnou ženu. A tak první co je potřeba, zamyslet se nad svými reálnými možnostmi a položit si pár otázek. Dosáhnu na zem? Jednou nohou nebo oběma? Je pro mě důležité, abych měl na zemi celá obě chodidla? Co když mi motorka upadne – jsem schopen ji zvednout? Věřte, že postavit motorku znovu na kola bez cizí pomoci je základ.

Pokud se pohybujete v civilizované oblasti, není většinou nutné stavět spadlou motorku bez pomoci. Ze zkušeností víme, že se vždy najdou nějaké ochotné ruce, které vám motorku pomůžou postavit. Ale pozor, pokud na to nemáte síly a správnou taktiku, může tato snaha skončit nepěkným úrazem.

Další důležitý rozměr je výška postavy. V dnešní moderní motoškole vás povinně učí sérii zastávek, kdy musíte dávat na zem pouze levou a pouze pravou nohu. Dosáhnout oběma nohama plnými chodidly na zem je často luxus, který si mnoho lidí nemůže dovolit. Což ovšem neznamená, že vás tento handicap musí automaticky diskvalifikovat z výběru vysněného a kvalitního stroje. Stát na jedné noze lze snadno naučit. Zkušenosti přicházejí s praxí a pro případy nenadálého „zalehnutí“ z důvodu nedosáhnutí na zem prodávají prodejci ke svým strojům padací protektory - ty umí váš nový stroj bezpečně ochránit vůči těmto banálním příhodám. Další dobrá zpráva je, že spousta motocyklů má výškově nastavitelné sedlo. A pokud ne, prodejce je schopen vám často nabídnout sníženou variantu sedačky.

Jaký motocykl tedy vybrat? Obecně vzato objemově menší motorky bývají všeobecně nižší. Počítá se s tím, že je budou sedlat nepříliš silní náctiletí, nebo ženy. Zastáváme ale názor, že motorka by měla růst společně s vámi. Měla by tedy odrážet úroveň vašich zkušeností.

Stává se, že si čtyřicetiletí chlapi koupí velký, silný a těžký stroj. V mládí přece jezdili na Jawě a jsou tudíž vyježdění! Opak je ale pravdou. Veliký, silný a těžký stroj jim způsobí nečekané problémy. Neumí techniku jízdy a spoléhají se pouze na výkon motoru „který je vytáhne z každé šlamastyky“, nebo na výborné brzdy a celou plejádu jízdních asistentů. Bylo by přitom rozumnější si do začátku koupit o stupeň slabší a lehčí stroj, se kterým by si snáze vypilovali jízdní styl, a teprve pak se posunout do výkonnější a těžší kategorie motocyklů.

Jste začátečník a lákají vás sportovní stroje? Jak je psáno výše, nestyďte si koupit slabší stroj. A až zjistíte že umíte bezezbytku využít jeho potenciál, udělejte si znovu radost a kupte si novou motorku o level vyšší.

Jízda na motorce a řidičák

Motorku už máte vybranou, ale co na to legislativa? V České republice se setkáte s čtyřmi typy řidičských oprávnění pro řízení jednostopých vozidel. Ty se mezi sebou liší nejen kubaturou, ale i věkem, v němž je možné řidičské oprávnění získat.

Řidičský průkaz skupiny AM

S tímto řidičákem můžete sednout za řidítka nejmenších motorek s objemem do 50 cm3 nebo výkonem elektrického motoru do 4 kW. Důležité je, že motorka musí být konstruovaná do rychlosti 45 km/h. Řidičský průkaz skupiny AM je možné si udělat od 15 let, ale žadatel do 18 let potřebuje písemný souhlas zákonného zástupce. Pokud ale máte řidičák skupiny B, C nebo D, platí vám i pro skupinu AM, nemusíte si ji tak dělat zvlášť.

Vlastníte řidičské oprávnění skupiny AM, nebo B, C a D? Prohlédněte si motorky pro řidičský průkaz skupiny AM!

Motorky pro řidičák skupiny AM

Řidičský průkaz skupiny A1

Skupina A1 je typická pro tzv. stopětadvacítky. Vychází to z legislativy, která mluví o tom, že s řidičským oprávněním skupiny A1 můžete řídit lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem nepřevyšujícím 125 cm3. Pro tenhle řidičák můžete do autoškoly zavítat už v 16 letech.

Už máte řidičák skupiny A1 hotový? Pojďte se podívat, kterou motorku si můžete osedlat!

Motorky pro řidičák skupiny A1

Řidičský průkaz skupiny A2

V 18 letech si můžete osedlat motorku s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.

Řidičák skupiny A2 už máte v kapse? Je čas vybrat i správnou motorku!

Řidičský průkaz skupiny A

A konečně nejvyšší meta většiny motorkářů, která dává možnost zasednout za řidítka motorky jakékoliv kubatury. Řidičský průkaz skupiny A je možné pořídit nejdříve ve 24 letech. Pokud je však řidič alespoň 2 roky držitel řidičského oprávnění A2, může si řidičák skupiny A udělat již ve 20 letech.

Konečně už máte Ačko? Pojďte vybírat z těch nej strojů!

Motorky pro řidičák skupiny A

 

Výstroj na motorku

Motorku už máte vybranou nebo dokonce v garáži? Tak teď je čas pořídit k ní odpovídající výstroj. Začít byste měli určitě výběrem správné helmy na motorku. Ta nejenže je povinná, ale především naprosto nezbytná. Jízda bez ní, byť na konec ulice, je doslova hazard se životem.

Výběrem helmy to ale nekončí. V nabídce je nepřeberné množství výstroje od bund a rukavic přes boty a kalhoty až po spodní vrstvy. To, jak bude vypadat vaše výstroj, vychází hodně z typu motorky a způsobu jízdy. Jinou výstroj bude chtít motorkář, který jezdí enduro a jinou jezdec se supersportem. Nenechte se přitom přesvědčit namachrovaným kamarádem, že na to vaše občasné ježdění vám stačí stará větrovka.

Nevíte si s výběrem vhodné výstroje rady? Přečtěte si naše průvodce výběrem výbavy pro motorkáře. Třeba o tom, jak vybrat boty na motorku nebo jak vybrat bundu na motorku.

Oblečení a helmy na motorku



Témata:  

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!


K2 moto

Autor: K2 moto

Komentáře

09. 06. 2019 00:05 Jan Přibyl

Dobrý den přeju ze zámoří, odkud bych chtěl mít vybráno o něco dříve, nežli budu zase doma v Č. Ř. Chci mluvit pouze o skůtrech vyššího obsahu.
Pokud najdete dvouválec, bude nejspíše japonské výroby, znám zatím jen Suzuki obsahu 650. Poraďte, brzy bych vás mohl i navštívit. Jan
Odpovědět


Napsat komentář



Podobné články

Po světě jezdí miliony motorek, za jejich řídítky sedávají miliony motorkářů. A každý jeden se řadí do určité skupiny.…

Přečíst článek 21.05.2019
Motosvet.cz Seikos

Honda obměnila sortiment svého středního objemu. Ať je to Honda CBR500R, CBR650R, nebo klasičtější Honda CB650R, u…

Přečíst článek 24.04.2019
Motosvet.cz Seikos


4 prodejny

Najdete u nás motocykly, servis, oblečení, doplňky i náhradní díly.

24 let zkušeností

Za řídítky motorek, v servisu i prodeji moto vybavení

Nadstandardní služby

Registrace motorky, předváděcí jízdy zdarma, výměna zboží a další.

Okamžitá výměna zboží

Něco nesedí? To se stává. Zboží vám rádi a ihned vyměníme.

Doprava zdarma

Nakupte nad 2 000 Kč a dopravu za vás platíme my.



To bohužel nemůžeme najít :-(

Nespletli jste se? Zkuste to, prosím, ještě jednou.

Nebo nám zavolejte na +420 603 261 516 a společně to najdeme.

Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Praha Harfa Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Praha Vrbovka Honda Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Praha Vrbovka Kawasaki Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Praha Vrbovka Piaggio Navštivte jednu z našich 4 prodejen