Klíčové vlastnosti
Zcela nový, vysokootáčkový řadový čtyřválcový motor
Nový, kapalinou chlazený čtyřválcový řadový motor DOHC o objemu 399 ccm posouvá všechny technologické hranice a jednoznačně překonává vše, co kdy bylo vyrobeno ve třídě čtyřstovek. Tento velmi výkonný motor je vyvinutý na základě know-how získaných z jiných modelů Ninja od Kawasaki. Nabízí nejvyšší výkon ve své třídě a omezovač, který zasahuje až vysoko nad 15.000 ot./min!
Integrované jízdní módy
Čtyři integrované jízdní módy (Sport, Road, Rain a individuální - Rider) usnadňují výběr úrovně kontroly trakce a režimu výkonu podle aktuálních jízdních podmínek. V režimu Rider lze kontrolu trakce i úplně vypnout.
Závodní šasi inspirované WSBK
.010.jpg)
Klíčové rozměry podvozku (poloha těžiště, poloha čepu kyvné vidlice, polohy os motoru, motorového kolečka, úhel vidlic atd.) byly inspirovány závodním motocyklem Kawasaki ve World Superbike Ninjou ZX-10RR a přenesly design a konstrukci podvozku WSBK do třídy 400 ccm.
Prémiové komponenty a funkce
Panel přístrojů nové Ninji ZX-4R je odvozený od superbiku Ninja ZX-10R. Využívá podobný vzhled a funkce a tím podporuje zcela nekompromisní zaměření tohoto ostrého supersportu. Tato prémiová výbava se snoubí s prvotřídním stylem nové Ninji ZX-4R. Její agresivní vzhled doplňují prémiové komponenty, jako je barevný TFT přístrojový panel, poskytující přehledně spoustu informací, jako jsou například integrované jízdní módy, které propojují několik režimů pokročilé kontroly trakce s režimy výkonu pro snadné nastavení managementu motoru, a oboustranné rychlořazení (quickshifter) pro rychlé a precizní řazení.
TFT Colour Instrumentation with Circuit Mode
.001.jpg)
The 4.3” all-digital TFT colour instrumentation with selectable display modes (Normal, Circuit) clearly displays the most pertinent information, whether on the street or on the track. Circuit Mode shows the gear position, lap times, and rpm above 10,000 more prominently.
Fierce Ninja ZX Styling
Befitting the most powerful machine in the 400cc class, the Ninja ZX-4R’s aggressive Ninja styling exudes a fierce aura of restrained power and explosive action.
Ram Air Intake
.001.jpg)
Complementing the centrally positioned Ram Air intake, the side Ram Air duct, designed with feedback from the Ninja H2, routes air to the air cleaner box and contributes to stellar performance. Its aggressive look and intake sound add to the screaming In-Line Four experience, and visually identify the bike as one of Kawasaki’s Ninja ZX models.
Lehký příhradový rám Trelliss s optimalizovanou tuhostí
.005.jpg)
Příhradový trubkový rám Trellis vyrobený z vysokopevnostní oceli, navržený pomocí pokročilé analýzy dynamické tuhosti Kawasaki, poskytuje potřebnou rovnováhu pevnosti a pružnosti podvozku, aby bylo dosaženo precizní ovladatelnosti nové Ninji ZX-4R se skvělou zpětnou vazbou od řízení.
Velmi kvalitní odpružení
.007.jpg)
Obrácená (upside-down) vidlice Showa má na Ninje ZX-4R trubky o průměru 37mm, aby nabídla maximální výkon na závodní dráze, ale i každodenní použitelnost, zatímco horizontální zadní odpružení typu Back-link nabízí progresivní charakteristiku. Přední vidlice Ninji ZX-4RR nabízí větší rozsah nastavení a umožňují nastavovat předpětí pružin.
Vysoký výkon ve vysokých otáčkách
.001.jpg)
Červené pole otáčkoměru začínající až nad hodnotou 15.000 ot./min. naznačuje neuvěřitelný potenciál motoru nové Ninji ZX-4R. Tento motor je vybaven technologiemi inspirovanými závody WSBK, které najdete také u Ninji ZX-10RR. Vysoké otáčky poskytují charakteristický vzrušující zvuk, typický pro vysoce výkonné čtyřválce Kawasaki.
Ergonomie pro ovládání a pohodlí
.001.jpg)
Přirozeně agresivní jízdní pozice (více vpředu než u modelu Ninja 400, ale stále mírně uvolněná) umožňuje jezdci využít výhod hbitého ovládání modelu Ninja ZX-4R. Palivová nádrž působí štíhle, což podporuje dobrý kontakt s motocyklem, zatímco tvar pevného sedla usnadňuje jezdci přenášení váhy při sportovní jízdě a je pohodlný při delších vyjížďkách.
Bezkonkurenční výkon motoru ve své třídě
Kawasaki posouvá výkon motoru v objemové třídě do 400 ccm na zcela novou úroveň a dosahuje bezprecedentního výkonu 57 kW (77 koní). S využitím náporového sání Ram - Air dosahuje motor výkonu dokonce rovných 80 koní! Vytí motoru při otáčkách nad 15.000 ot./min přispívá k silným emocím a nadšení u jezdců. Vysokootáčkový charakter a přesnou odezvu plynu doplňuje pružná charakteristika, daná silným točivým momentem v nízkém a středním rozsahu otáček, což se hodí například pro jízdu ve městě. Naopak špičkový výkon ve vysokých otáčkách je ideální pro sportovní nebo okruhové ježdění.
Dvojité přední kotoučové brzdy
.001.jpg)
Dva přední brzdové kotouče ø290 mm a radiální monoblokové třmeny modelu ZX-4R poskytují jistý brzdný výkon a zároveň vynikající brzdný účinek, který vzbuzuje důvěru na trati i na silnici.
Smartphone Connectivity
Bluetooth technology built into the instrument panel allows connection to smartphones via the “RIDEOLOGY THE APP” smartphone application, enabling riders to access instrument functions for an enhanced motorcycling experience.
Kompletní LED osvětlení motocyklu
Od dvou agresivních předních světlometů až po zadní světlo inspirované Ninjou ZX-10R, je veškeré osvětlení Ninji ZX-4R full LED.
Technologie
ABS - Antiblokovací brzdový systém

ABS (Anti-lock Brake System) zajišťuje stabilní brzdný účinnek a zabraňuje zablokování kol.
Horizontální uložení zadního tlumiče

Horizontální uložení zadního tlumiče Kawasaki umožňuje efektivní precizní tlumení a pružení zadního kola a pomáhá k lepší centralizaci hmotnosti.
Elektronicky ovládané škrticí klapky

Kromě vstřikovačů paliva jsou nyní plně elektronicky ovládané také škrtící klapky v sání, takže do motoru putuje vždy jen optimálně složená směs. To vše má za následek velmi jemný a hladký chod motoru, přesnou distribuci výkonu, vysoký maximální výkon a nízké emise. Elektronicky ovládané škrticí klapky dále umožňují aplikaci pokročilých elektronických asistentů, které pomáhají jezdci lépe ovládat svůj stroj za jakýchkoliv situací.
Asistovaná, antihopingová spojka

Na základě závodní technologie byl tento pokročilý asistent vyvinutý tak, aby umožnoval využít maximálně brzdného účinku motoru a zároveň zabraňuje zablokování zadního kola při rychlém podřazování.
KTRC - Kontrola Trakce Kawasaki (3 režimy)

3-stupňová KTRC (Kawasaki Traction Control), je sofistikovaný systém kontroly trakce od Kawasaki, který je vhodný pro různé styly jízdy od sportovní až po cestovní.
Volitelné palivové mapy (výkonové režimy)

Volitelné palivové mapy (výkonové režimy) Kawasaki umožňují jezdci změnit nejen odezvu na přidání plynu, ale i maximální výkon motoru tak, aby vyhovoval aktuálním jízdním situacím.
Indikátor ekonomické jízdy "ECO"

Indikátor ekonomické jízdy se zobrazí na přístrojovém panemu v případě, že má motocykl právě v ten okamžik ideální (ekonomickou) spotřebu paliva. Tedy spotřebu s maximálním možným dojezdem.