Vážení zákazníci, zveme vás na Liberecké motojaro: Slavnostní otevření největšího motocentra na Liberecku - K2 moto Liberec. Přijeďte to s námi oslavit v sobotu 27. dubna. Chci vědět víc.

Představujeme: 2024 HONDA NX500

Představujeme: 2024 HONDA NX500

Malé cestovní enduro Honda určené pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2 vstupuje do modelového roku 2024 s novým názvem a s ještě robustnějším stylem. Výkon a točivý moment motoru o objemu 471 cm3 zůstaly stejné – 35 kW a 43 Nm. Díky úpravám elektronické řídicí jednotky se zlepšila akcelerace a systém nastavitelné kontroly trakce Honda je nyní součástí standardní výbavy. Díky novým kolům se podařilo ušetřit 1,5 kg neodpružené hmotnosti, čímž významnou měrou přispívají k celkové redukci hmotnosti o 3 kg, což se odrazilo i v upraveném nastavení 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP a zadního tlumiče. Dva brzdové kotouče na předním kole jsou spojeny se dvoupístovými třmeny. Zcela nový LED světlomet přispívá k lepší viditelnosti při jízdě za tmy, zatímco nový 5palcový TFT displej ovládaný zjednodušeným a podsvíceným čtyřsměrovým přepínačem disponuje technologií Honda RoadSync pro připojení smartphonu.

 

Předváděcí model nové NX 500 už máme u nás v Praze na showroomu, přijeďte se podívat!

Všechny vaše dotazy zodpoví naši specialisti na značku Honda: 

Pavel Kadrmas na +420 739 427 889 a pavel.kadrmas@k2moto.cz. (Praha Vrbovka)

Daniela Feglarová na +420 730 513 112 a daniela.feglarova@k2moto.cz (Praha Vrbovka)

Vladimír Košvanec na +420 733 640 412 a vladimir.kosvanec@k2moto.cz (Liberec)

 

  1. Úvod

Model CB500X – který byl spolu s naháčem CB500F (nyní CB500F Hornet) a kapotovanou verzí CBR500R představen již v roce 2013 – vnesl do zábavné trojice lehkých až středně těžkých strojů s dvouválcovými motory ducha dobrodružství.

Již od počátku se jednalo o stroj, který bez ovací a v tichosti odvedl požadovanou práci, ale přitom byl mimořádně schopný a dokázal se přizpůsobit požadavkům různých druhů majitelů.

Jeho praktičnost vycházela z jednoduché rovnice – živý, vyvážený dvouválcový motor disponující vysokým točivým momentem i výkonem již od nízkých otáček, jenž se ale zároveň nebránil vytáčení – plus podvozek nabízející mimořádně komfortní jízdu jak ve městě, tak na otevřených silnicích, to vše zabalené do výrazného enduro stylu.

V týdnu bez problémů zastal krátké pojížďky, zatímco o víkendu s ním bylo možné bez obav vyrazit na dlouhý výlet. Odpružení s dlouhým zdvihem snadno „vyžehlilo“ nerovnosti na povrchu vozovky, řídítka poskytla jezdci potřebnou oporu a vzpřímená pozice byla zárukou komfortu i širokého rozhledu.

V roce 2016 získal stroj v rámci prvního vylepšení větší palivovou nádrž, lepší ochranu proti větru a vyšší plexi štít, ale také LED osvětlení, možnost nastavení předpětí pružiny přední vidlice a nastavitelnou brzdovou páčku. V modelovém roce 2019 v rámci dalšího vývoje přibyl sofistikovanější enduro styl, více výkonu a celá řada vylepšení podvozku. V roce 2022 přibyla prvotřídní 41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP, dva přední brzdové kotouče, lehká kyvná vidlice a přepracované přední kolo.

Do modelového roku 2024 byl recept značky Honda pro tento stroj dále vylepšen, jeho podstata se však nemění. Nový je však jeho název. Model NX500 si vytváří svou vlastní identitu díky agresivně přepracovanému designu, prémiové technologii a celé řadě drobných vylepšení, která mu jistě pomohou na jeho cestě do srdcí a myslí evropských jezdců.

 

 

  1. Informace o modelu

Písmena NX zastávají v historii značky Honda významné místo – na jednoválcový model NX650 Dominator, který byl představen koncem 80. let minulého století, a který nabízel unikátní kombinaci silničního a terénního stylu, mnozí evropští jezdci s láskou vzpomínají.

NX znamená „Nový crossover“ (New X-over), což charakter nového NX500 přesně vystihuje. Zábava na klikatých silnicích, zábava na štěrkových cestách a schopnost překonávat velké vzdálenosti – jeho všestranné schopnosti jsou navíc podpořeny působivým vylepšením jeho dobrodružného vzhledu. Také kola jsou lehčí a přední i zadní odpružení bylo upraveno tak, aby se zlepšila kvalita jízdy.

Dvouválcový motor s kluznou spojkou, díky jehož výkonu mohou stroj používat i držitelé řidičského oprávnění kategorie A2, je vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce (HSTC) a také vylepšenou elektronickou řídicí jednotkou, která zlepšuje akceleraci.

Model NX500 pro rok 2024 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

Červená Grand Prix Red

Matná černá metalíza Matt Gunpowder Black Metallic

Bílá perleťová Pearl Horizon White

 

 

  1. Hlavní vlastnosti

3.1 Vzhled a výbava

  • Ostrý nový dobrodružný styl se vyznačuje aerodynamikou zlepšující stabilitu při rychlejší jízdě
  • Nový LED světlomet a zadní světlo
  • Nový 5palcový barevný TFT displej s konektivitou Honda RoadSync pro zobrazení pokynů navigace a pro přístup k dalším funkcím chytrého telefonu
  • Nový, zjednodušený ovladač na levé rukojeti se snadno používá a v noci je podsvícený

Ať už se vydá kamkoli – do městské zástavby, na klikatou silnici, na dálnici nebo na štěrkovou cestu – vyzařuje z modelu NX500, jenž se řídí designovým mottem „každodenní crossover“ (Daily Crossover), nový styl, v kterém se snoubí praktičnost kompaktního cestovního endura s impozantní siluetou a pevnými tvary.

Konstrukce nového LED světlometu zachovává prostupnost pro světelné paprsky, vyznačuje se však širším kuželem, jenž při noční jízdě a zejména při průjezdu zatáčkami zlepšuje viditelnost. Na zádi mu sekunduje nové zadní LED světlo. Také veškeré ostatní světelné prvky jsou tvořeny LED diodami.

Prémiová technologie ve formě zcela nového 5palcového barevného TFT displeje převzatá z modelu XL750 Transalp využívá poprvé u motocyklů Honda pevného spojení mezi displejem a ochrannou vrstvou (optical bonding), která zlepšuje viditelnost na jasném slunci. Utěsněním mezery mezi krycím sklem a TFT displejem pryskyřicí se snižuje odraz okolního světla a zlepšuje se propustnost pro podsvícení. Displej lze přepínat mezi čárovým, kruhovým a jednoduchým zobrazením a k dispozici je také konektivita pro telefony se systémy iOS/Android prostřednictvím technologie Honda RoadSync.

Tento nový prvek – společně s jednodušším, snadno použitelným a podsvíceným čtyřsměrovým ovladačem na levé rukojeti – umožňuje přímé zobrazení pokynů navigace na displeji, a navíc poskytuje jezdci možnost (prostřednictvím technologie Bluetooth a headsetu v přilbě) vyřizovat telefonáty nebo poslouchat hudbu. Vše, co musí majitel udělat, je stáhnout si aplikaci Honda RoadSync z Play Store nebo z App Store, připojit se k NX500 a vyrazit na cestu.

Štíhlý profil sedla umožňuje volný pohyb na stroji a usnadňuje dosažení na zem. Pro lepší manévrovatelnost je úhel řízení od středu k dorazu plných 38°.

Šedá zkosená řídítka poskytují jezdci ještě větší kontrolu nad strojem. Sedlo se nachází ve výšce 830 mm a vzpřímená pozice při jízdě je nejen velmi příjemná, ale také poskytuje jezdci vynikající výhled. Celkové rozměry jsou 2 165 mm x 830 mm x 1 415 mm, světlá výška činí 180 mm.

Palivová nádrž pojme 17,5 l včetně rezervy a v kombinaci s vynikající spotřebou motoru dosahující 3,6 l/100 km (v režimu WMTC) umožňuje potenciální dojezd přes 480 km.

 

3.2 Podvozek

  • 41mm inverzní vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) a zadní tlumič disponují vyladěným nastavením
  • Nová, lehčí kola
  • Dva 296mm kotouče, axiálně umístěné dvoupístové brzdové třmeny Nissin

Lehký, pevný a pro rok 2024 nezměněný rám z 35mm kosočtvercových ocelových trubek se vyznačuje vyladěnými vlastnostmi, díky kterým poskytuje jezdci dobrou zpětnou vazbu při změně povrchu vozovky. Umístění bodů pro upevnění motoru a vyvážení tuhosti rámu přispívá k udržení vibrací na minimu.

Rozvor kol je 1 445 mm, sklon přední vidlice a závlek činí 27,5°/108 mm a rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo je v poměru 48,7/51,3. Pohotovostní hmotnost činí 196 kg – o 3 kg méně než CB500X.

41mm inverzní vidlice Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) se vyznačuje rozdělením funkcí, kdy tlumič s rozdělováním tlaku je umístěn v jedné trubce a pružicí mechanismus ve druhé. Výsledkem je špičková reakce odpružení i kvalita jízdy. To umožňuje zdvih v ose kola 135 mm (150 mm zdvih odpružení), přičemž nové nastavení pružin a tlumení zlepšují reakci a pocit kontroly při jízdě po silnici i v terénu.

Jednopístový tlumič se zdvihem v ose kola 135 mm (zdvih odpružení 60 mm) má nové nastavení odpovídající přední části a jeho píst o velkém průměru zajišťuje vynikající řízení teploty, navíc nabízí 5 stupňů nastavení předpětí. Kyvná vidlice vyrobená z 2mm oceli obsahuje dutý příčník, vyznačuje se tuhostí v rotaci a pružností v bočním směru, což přispívá k lepší ovladatelnosti stroje.

Zcela nová jsou kola z hliníkové slitiny. Změna z konvenčního uspořádání se 7 paprsky ve tvaru písmene Y na 5 paprsků stejného tvaru ušetřila 800 g u předního a 700 g u zadního kola. Toto snížení neodpružené hmotnosti společně s revidovaným nastavením odpružení přispívá k lepší ovladatelnosti a pocitu kontroly ve všech situacích. Devatenáctipalcovému přednímu kolu sekunduje sedmnáctipalcové kolo zadní; pneumatiky s trailovým vzorkem mají rozměr 110/80-R19 a 160/60-R17.

Dva 296mm přední kotouče jsou vybaveny dvoupístovými axiálními třmeny Nissin, zadní 240mm kotouč je opatřen jednopístovým třmenem.

 

3.3 Motor

  • Živý dvouválcový agregát nyní vybaven systémem nastavitelné kontroly trakce Honda (HSTC)
  • Nová nastavení jednotky elektronického vstřikování paliva PGM-FI zlepšuje akceleraci v nízkých otáčkách a přísun výkonu v celém rozsahu otáček
  • Pomocná kluzná spojka usnadňuje řazení nahoru a zajišťuje kontrolu nad zadním kolem při podřazování

Osmiventilový, kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor o objemu 471 cm3, díky kterému mohou tento motocykl řídit držitelé řidičského oprávnění kategorie A2, nabízí skvělou rovnováhu mezi fyzickými rozměry a dostupným, příjemným výkonem, jenž je završen energickým charakterem ve vysokých otáčkách s dynamickou výkonovou špičkou. A je to motor, jehož celkové výkony a charakter popírají jeho relativně malý zdvihový objem – špičkový výkon 35 kW nastupuje při 8 600 ot./min., přičemž točivý moment 43 Nm je k dispozici při 6 500 ot./min.

Do roku 2024 motor vstupuje vybaven systémem HSTC, který reguluje trakci zadního kola pro větší klid a jistotu jezdce. Systém porovnává otáčky předního a zadního kola a v případě zjištění jeho prokluzu omezí vstřikování paliva, čímž plynule sníží točivý moment. Systém HSTC může jezdec podle svého přání zcela vypnout.

Vstřikování paliva PGM-FI je přímější díky proudění vzduchu přes vzduchovou komoru a těleso škrticí klapky. Optimalizace časování zapalování a poměru vzduchu a paliva přispěla k silnější akceleraci od nízkých otáček s lineárním průběhem výkonu a pocitem z ovládání plynu. Tlumič výfuku je opatřen dvěma koncovkami, které každému pulzu motoru dodávají sportovní charakter a ve vysokých otáčkách vydávají charakteristický zvuk.

Vrtání a zdvih jsou 67 mm x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Zalomení klikového hřídele jsou vzájemně pootočena o 180° a hlavní vyvažovací hřídel je umístěn za válci blízko těžiště motocyklu. Primární převod a převod setrvačníku používají sestavu 2 ozubených kol, která jsou vyztužena proti sobě prostřednictvím síly pružin k vyrovnání vůlí a současně tím slouží i ke snížení mechanického hluku. Protizávaží klikového hřídele je speciálně tvarované a jeho nízká hmotnost umožňuje volné otáčení motoru se sníženou setrvačností.

Vzhledem k tomu, že motor působí jako namáhaný konstrukční prvek, jeho čtyři závěsy zvyšují tuhost rámu. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.

Tichý rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti opotřebení. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm. Tvar pístu byl pečlivě navržen tak, aby se snížil „hluk“ pístů při vysokých otáčkách. Tření je sníženo pomocí kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání).

„Trojúhelníkový“ poměr klikového hřídele, hlavního hřídele a předlohového hřídele je efektivně kompaktní a kliková skříň je tvořena odstředivě litými tenkostěnnými prvky. Jejich vnitřní konstrukce klade důraz na snížení ztrát čerpáním, které mohou u zapalování s posunem 180° nastat. Hluboká olejová vana snižuje pohyb olejové náplně při prudkém zatáčení a brzdění, objem olejové náplně činí 3,2 litru.

Hladce řadící šestistupňová převodovka je spojena s pomocnou kluznou spojkou, která eliminuje odskakování zadního kola při prudkém brzdění a podřazování.

 

 

  1. Příslušenství

Pro model NX500 je k dispozici řada originálního příslušenství Honda, které bylo navrženo souběžně s motocyklem, aby bylo dokonale sladěné. Nabízeno je jako jednotlivé inovativní díly, kterými lze motocykl vybavit, nebo seskupené do paketů a připravené k přímé montáži s oficiální zárukou Honda: 

Paket Adventure 

Paket Adventure je určený pro dobrodružství na dlouhých cestách a kromě vylepšení vzhledu stroje mu poskytuje i více komfortu a ochrany. Mlhové světlomety zlepšují viditelnost za špatných povětrnostních podmínek a jsou umístěny na horní straně černého předního bočního ochranného rámu, který přispívá k lepší ochraně motocyklu. Chrániče rukojetí chrání ruce před chladem a před odletujícím štěrkem, zatímco zatmavený plexi štít a polepy kol dodávají stroji styl. Ochranná nálepka na nádrž chrání lak před poškozením zipem. 

Paket Travel 

Sadu dvou 16,5litrových polotuhých plastových bočních brašen se systémem pro snadnou montáž lze pro snazší cestování kombinovat s taškou na zadní sedlo o objemu až 22 litrů. 

Paket Urban 

Skvělá sestava pro každodenní jízdy ve městě i mimo něj – horní kufr o objemu 38 l nabízí spoustu úložného prostoru a je vybaven opěrkou spolujezdce a praktickou vnitřní taškou. Hlavní stojan usnadňuje údržbu řetězu a umožňuje pohodlné parkování na nerovných površích. 

Paket Comfort 

Vyhřívané rukojeti zpříjemní jízdu v chladných dnech. Disponují 5 úrovněmi nastavení, přičemž údaje o zvolené teplotě se zobrazují na TFT displeji. Deflektory pomáhají chránit dolní část těla jezdce před turbulentním vířícím vzduchem. 12V zásuvka pod sedlem umožňuje nabíjení elektronických zařízení, zatímco 3litrový tank bag vám umožní pohodlně přepravovat důležité drobnosti. Je vybaven průhlednou kapsou pro uložení telefonu a ochranou proti dešti. 

Veškeré položky obsažené v paketech lze zakoupit i jednotlivě. 

 

 

  1. Technické parametry

 

MOTOR

 

 

Typ

Řadový, kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec DOHC

 

Zdvihový objem

471 cm3

 

Vrtání a zdvih

67mm x 66,8mm

 

Kompresní poměr

10,7: 1

 

Maximální výkon

35 kW při 8 600 ot./min.

 

Max. točivý moment

43 Nm při 6 500 ot./min.

 

Úroveň hluku

L-urban 74,0 dB L-wot 77,0 dB

 

Olejová náplň

3,2 l

 

PALIVOVÝ SYSTÉM

 

 

Karburace

Elektronické vstřikování paliva PGM-FI

 

Objem palivové nádrže

17,5 l (včetně rezervy)

 

Emise CO2 (WMTC)

82 g/km

 

Spotřeba paliva (WMTC)

3,6 l/100 km (režim WMTC)

 

ELEKTRICKÁ SOUSTAVA

 

 

Kapacita baterie

12 V 7,4 Ah

 

Výkon alternátoru

25 A / 2 000 ot./min.

 

HNACÍ ÚSTROJÍ

 

 

Typ spojky

Lamelová, mokrá

 

Typ převodovky

6stupňová

 

Stálý převod

Řetěz

 

RÁM

 

 

Typ

Ocelový, kosočtvercové profily

 

PODVOZEK

 

 

Rozměry (D x Š x V)

2 165 mm x 830 mm x 1 415 mm

 

Rozvor kol

1 445 mm

 

Záklon rejdového čepu

27,5 stupně

 

Závlek

108 mm

 

Výška sedla

830 mm

 

Světlá výška

180 mm

 

Pohotovostní hmotnost

196 kg

 

Poloměr otáčení

2,4 m

 

ZAVĚŠENÍ KOL

 

 

Typ vpředu

41mm inverzní vidlice Showa SFF-BP,

 

Typ vzadu

Prolink s jedním tlumičem s 5 úrovněmi nastavení předpětí, kyvné rameno z dutých ocelových profilů

 

KOLA

 

 

Typ vpředu

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

 

Typ vzadu

Vícepaprskové kolo z hliníkové slitiny

 

Velikost ráfku přední

19M/C X MT2,5

 

Velikost ráfku zadní

17M/C X MT4,5

 

Pneumatika vpředu

110/80R19M/C59H

 

Pneumatika vzadu

160/60R17M/C69H

 

BRZDY

 

 

Systém ABS, Typ

2kanálový

 

Typ vpředu

Dva 296mm x 4mm kotouče s axiálně upevněnými dvoupístovými třmeny Nissin

 

Typ vzadu

Jeden kotouč o rozměrech 240 mm x 5 mm s jednopístovým třmenem

 

PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA

 

 

Přístrojový panel

5palcový TFT přístrojový panel s přizpůsobitelným rozvržením, včetně mimo jiné ukazatele rychlosti, otáčkoměru, hodin, ukazatele zařazeného rychlostního stupně a ukazatele řazení směrem nahoru.

 

Světlomet

LED

 

Zadní světlo

LED

 

Konektivita

Ano (Honda RoadSync)

 

USB

Ne

 

12V zásuvka

Volitelná

 

Automatická deaktivace ukazatelů směru

Ne

 

Rychlořazení

Ne

 

Zabezpečovací systém

HISS (Honda Intelligent Security System)

 

Tempomat

Ne

Další funkce

ESS



Témata:  

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!


Napsat komentář





2x multibrand showroom

9 značek motocyklů, servis, oblečení, doplňky i náhradní díly, to vše v Praze a Liberci

Více než 30 let zkušeností

Za řídítky motorek, v servisu i prodeji moto vybavení

Nadstandardní služby

Registrace motorky, předváděcí jízdy zdarma, výměna zboží a další.

Okamžitá výměna zboží

Něco nesedí? To se stává. Zboží vám rádi a ihned vyměníme.

Doprava zdarma

S PPL Parcel Smart máš dopravu na každou objednávku ZDARMA.

Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Prodejna Honda Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - K2moto Liberec Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Prodejna Kawasaki Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Prodejna Piaggio Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Prodejna Horwin Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Prodejna oblečení a doplňků Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Servis Praha Vrbovka Z našich 4 prodejen máte nejblíže prodejnu km od Vás - Servis Liberec Navštivte jednu z našich 4 prodejen